Reizen door duizend-en-één-nacht... - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van pieter dooren - WaarBenJij.nu Reizen door duizend-en-één-nacht... - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Reizen door duizend-en-één-nacht...

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

30 Januari 2005 | Jemen, Sanaa

Eerder bezocht ik in dec.'04 en jan.'05 het prachtige Jemen. Het land van de qat kauwende mensen en het fundamentalisme. Het land waar de loyaliteit van de burger vooral uitgaat naar zijn eigen familie en stam, waar ontvoering traditioneel een beproefd middel is voor het bedrijven van machtspolitiek, zeker in het vroegere Noord-Jemen. Het is het land waar iedere man minstens één kalashnikov bezit, omdat de ruzies en vetes vaak met geweld worden uitgevochten. Het is ook het land waar de chauffeur van Osama bin Laden woont.
Ondanks de negatieve publiciteit, maakten we een geweldige rondreis door het 'gevaarlijke' en absoluut niet toeristische Jemen met zijn vriendelijke mensen. Een geweldig avontuur met prachtige natuur, authentieke steden en vooral ook bijzonder vanwege de architectuur. Bijzonder vanwege het consequent toepassen in dezelfde bouwstijl van de lemen huizen met zijn witgekalkte ramen. Door de kleuren van de huizen wordt alles één met de natuur.
Hier enkele foto's....

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006