Salaam - Reisverslag uit Teheran, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu Salaam - Reisverslag uit Teheran, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Salaam

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

26 April 2008 | Iran, Teheran

Dat is wat je de hele dag hoort, als je je op straat begeeft. " How are you? " en " Where are you from?" zijn dan de volgende vragen. Iedereen wil een praatje met je maken. Ze zijn allemaal ontzettend aardig en benieuwd wat je komt doen. Ze vragen ook allemaal of de Iraanse mensen wel aardig zijn tegen ons.
Donderdagavond hebben we de nachttrein genomen naar Tabriz (Noord Iran). Ook in de trein blijven we erg populair en iedereen verzamelt zich om ons heen om een praatje te maken. We hebben een luxe coupe en 2 jonge zakenlui zitten bij ons in de coupe. We praten, drinken wat en ze zijn erg aardig voor ons en houden indringers buiten. De volgende ochtend komen we aan en gaan op zoek naar een hotel. We hebben een erg aardige chauffeur gevonden die alle geduld heeft. Verschillende hotels geprobeerd, maar de ene was te duur en de ander was te vies.Uiteindelijk een goed hotel gevonden. De rest van de dag rustig aan gedaan.
's Middags 'onze' chauffeur gebeld om ons naar Kandovan gebracht. Een plaatsje waar de mensen in de grotten wonen. Zaterdag de bazaar bezocht, waterpijp gerookt. 's Avonds naar een park geweest met de jongens uit de trein.
Morgen gaan we weer verder.

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006