Suriname here I come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pieter dooren - WaarBenJij.nu Suriname here I come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Suriname here I come

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

15 Juli 2011 | Suriname, Paramaribo

Nadat ik woensdagochtend in huis alles ruim op tijd(!) klaar had, ben ik de strijd aangegaan. Het verliep allemaal volgens plan hoor, maar toch is het weer een strijd want je bent immers zo'n 12 uren onderweg. Inclusief wachttijden weliswaar, maar toch. Als je 's avonds om 23.45u in een vreemd bedje stapt met al die muskito's om je heen en die enorme hitte, voel je al weer snel vertrouwd. Daar is nog neits in veranderd.
De eerste nacht in een hostel redelijk geslapen.
De volgende ochtend met Bas afgesproken en daar zit ik nu in huis. We hebben het gezellig samen.
Inmiddels ook met het binnenland contact gehad. De bedoeling was eigenlijk om komend weekend met de boot naar Ligorio te vertrekken, maar dat gaat niet lukken. Dat wordt waarschijnlijk volgende week dinsdag of woensdag. Vind ik nu niet erg, want dan kan ik het nog even rustig aan doen hier. Dat hoort toch een beetje bij het land?? Ik kan dan nog even kijken wat ik allemaal moet kopen voor het binnenland, want in het huisje is alles weg blijkbaar.
In de tussentijd verken ik natuurlijk ook de stad. Kijken wat veranderd is en wat hetzelfde is gebleven, nieuwe mensen ontmoeten, een beetje hangen aan De Waterkant en zo verder. Kortom:
Ik geniet, dus ik leef.
Binnenkort ook foto's op de site dus houd het in de gaten.
Groeten allemaal en tot later.

  • 18 Juli 2011 - 20:40

    Anita:

    Ha Pieter,
    Goed te lezen dat je heelhuids bent gearriveerd in Suriname. Ik zie dat de planning al is bijgesteld. Ik hoop dat je deze week naar het binnenland kan vertrekken. Go with the flow en geniet ervan. Tot je volgende update.

  • 06 Augustus 2011 - 16:28

    Moi:

    Ik ben net terug uit de jungle.
    Het was weer geweldig. Warm onthaal en veel meegemaakt. Ik heb weer in mijn vorige huisje gezeten. Smerig dus, maar wel een nieuw toilet wat we met vijven deelden.
    De rest hoor je nog wel.
    Bedankt en tot hoors. Ook voor degenen die niet durven reageren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 1275
Totaal aantal bezoekers 84974

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: