Emshab otaq darid? - Reisverslag uit Yazd, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu Emshab otaq darid? - Reisverslag uit Yazd, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Emshab otaq darid?

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

03 Mei 2008 | Iran, Yazd

Met de middagtrein komen we rond middernacht aan in Yazd, een woestijnstadje in centraal Iran. De hotels die we in gedachte hadden blijken vol te zitten, maar iemand weet nog een nieuw klein hotel opgezet voor Iraniers. Daar is inderdaad nog plek over. Het zinnetje " Emshab otaq darid?" (" Heeft u een kamer voor vannacht?") kunnen we weer voor een aantal dagen vergeten.We hebben ieder een eigen kamer en van alle luxe voorzien, terwijl de prijs voor de 2 kamers goedkoper is dan de andere hotelkamers per stuk. Dus er is weer goed geboerd, zullen we maar zeggen. We hebben het stadje zo'n beetje bekeken en hebben gisteren een tour gemaakt door de woestijn met een aantal andere toeristen naar oa. Chekchek. Die vallen dan altijd toch wat tegen. De stadjes waren zo goed als verlaten, alles moet vlug en eigenlijk is er maar nauwelijks tijd voor de foto. Jammer, totdat de plaatselijke schapen werden gewassen op de plek waar we gegeten hebben. Later is er blijkbaar eentje geslacht en de ingewanden werden schoongemaakt, de maaginhoud werd geleegd en de longen werden ook even opgeblazen. Kijk, dat zijn dan weer de interessante dingen.
Vandaag lopen we nog wat door de stad rond, door de smalle steegjes en brengen nog een bezoekje aan de Amir Chakhmaq moskee, om vanavond een traditionele sport bij te wonen. Morgen proberen we een treinkaartje te bemachtigen naar Kerman, een plaats verder naar het zuiden. Daar gaan we oa. het visum proberen te verlengen.
Kortom: We vermaken ons hier prima en ondanks hier al meer toeristen zijn, blijft alles geweldig.
Tot in Kerman.

• 03 Mei 2008 - 14:16

Lex:

Zo, iran fan, klinkt allemaal erg goed.Bedankt voor je verhalen. Heb een collega gehad die tijdens het Chomeini regime o.a in Teheran is geweest op o.a. verboden plekken en die had ook veel goede berichten over de mensen daar en het avontuur met zijn vrouw die niet altijd ver genoeg achter hem liep.. Nou veel plezier daar en we lezen wel wat je nog meer meemaakt. Geniet ervan.

• 04 Mei 2008 - 07:17

Anita:

Ha Pieter,
    Leuk om te lezen wat jullie zoals meemaken en ondernemen. Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij.
    Kijk al uit naar je volgende verhaal.
    groetjes.

• 04 Mei 2008 - 11:30

Bas:

Alecom Salaam,

Super goed daarzo?!
    Ik ben net weer terug vanuit Mallorca, was prima toeven daar, nu hier in NL ook boven de 20 graden. Ik heb volgende week weer werk tot zomervakantie. verder opties voor zuid spanje en milaan?! Komende week wat voor bellen.
    En groeten aan het Perzische volk!
    Groet,
    Bas

• 05 Mei 2008 - 17:21

Moi:

Bedankt voor het reageren maar weer.
    We genieten met volle teugen en ook vandaag zijn we weer tig keer op de foto gezet en tientallen handtekeningen mogen zetten. Tja, ze bedoelen het goed hoor, maar af en toe komen de vragen 'where are you from' en 'what's your name?' en 'picture?' wel de strot uit. Maar hun enthousiasme zorgt ervoor dat je niet weigert, zelfs niet als je uren voor een visum hebt onderhandeld, uren hebt geslenterd, pijn in je voeten en rug hebt en bekaf op zoek bent naar een drankje.

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006