Weer thuis - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

19 Mei 2008 | Nederland, Hilvarenbeek

De laatste zaterdag hebben we nog wat rondgedoold door de stad Kerman. Nog wat mensen gesproken, ijsje gegeten etc. We zijn weer op tijd teruggegaan naar het hotel om maar wat in voren te slapen. 's Avonds op tijd naar het vliegveld. Alles verliep vlotjes, ook al was het bij het vliegveld erg druk. Iraniers zijn dan toch wat onrustig en proberen van alle kanten voor te dringen. Maar goed, uiteindelijk keurig op tijd vertrokken en aangekomen in Teheran.
Van daaruit met de taxi naar het jonge 'setje' wat we in de woestijn hebben ontmoet. De taxichauffeur kon het allemaal niet vinden, zodat we een half uurtje later aankwamen dan gepland. Het stelletje had even geen stroom en we kwamen dan ook in het donker aan. Maar de kaarsjes en waxinelichtjes zijn zelfs Iran niet vreemd. Even later toen de electriciteit het weer deed en we al volgestopt waren met allerlei zoetigheden, bleek dat er wel meer niet vreemd was. Zo hadden ze een groot flatscreen-beeldscherm, een Amerikaanse 2-deurs koelkast met ijsblokjesmaker, modern bankstel etc. Ook de laptop werd nog even tevoorschijn getoverd.
Zo zie je maar weer!!!
Om half 2 's nachts zijn we met de taxi opgehaald, die ons via het Imam Khomeini-mausoleum naar het vliegveld heeft gebracht. Tja even wat foto's van het mausoleum, maar het was zo immens indrukwekkend dat we natuurlijk veel te weinig tijd daar konden besteden. Echt jammer. Ook lagen er veel mensen te slapen op de gigantische parkeerplaatsen in de buurt, te wachten voor een kaartje voor de volgende ochtend.
Ook het inchecken verliep wat rommelig, maar uiteindelijk vertrok het vliegtuig dan toch met een half uurtje vertraging. De vlucht verliep verder prima en we waren blij toen we rond 09.00u in de ochtend aankwamen. Na ruim een uur wachten op de bagage (!), konden we eindelijk op zoek naar een echt Trappistje!!! Echter tevergeefs, we moesten het doen met een 'gewoon' pilsje. Maar dat was niet zo erg, zolang er maar alcohol inzit!!! Tja, want daar hadden we na een maand 'droog' gestaan te hebben, wel erg veel behoefte aan.
Hij was dan ook heerlijk en daar sloten we deze reis dan ook definitief mee af.
Om 14.00u kwam ik uiteindelijk moe maar voldaan thuis aan.
Lekker uitrusten de rest van de dag, want de volgende dag wachtten er weer 20 kinderen in Tilburg-Zuid.
Dat was het dan. Nogmaals bedankt allemaal en wellicht tot een volgende keer.
Kom gerust eens langs voor de foto's!!!!



  • 26 Mei 2008 - 07:14

    Marc:

    Welkom thuis! Heb genoten van je verhalen van dit alternatieve vakantieland. Ik denk dat wij nog een jaartje overslaan. We zijn momenteel aan het kijken of we kunnen gaan zeilen bij Griekenland.

  • 26 Mei 2008 - 18:16

    Moi:

    Bedankt voor de reactie. Jullie idee is ook zeker de moeite, net als Iran de moeite was.
    Ook de groeten aan Corine.

  • 03 Juni 2008 - 18:55

    Astrid En Bert:

    Hoi Pieter,

    Zo te lezen ben je net in Iran geweest. Wij willen er half augustus naar toe en proberen nu uit te vissen hoe je aan een visum (met verlenging) komt. Kun je eenvoudig een visum van 15 dagen in Iran verlengen?

    Alvast bedankt!

    Groet,

    Astrid en Bert

  • 04 Juni 2008 - 20:40

    Moi:

    Hoi Astrid en Bert. Verreweg de makkelijkste weg is een visum regelen via een reisbureau of visumbureau. Dan heb je niet de rompslomp die wij hebben meegemaakt.

  • 04 Juli 2008 - 15:53

    Anna Eggermont:

    Hallo,
    Ik ben Anna Eggermont en ben net afgestudeerd als kleuteronderwijzeres. Ik heb mijn eindstage in Kajana gedaan en heb samen met mijn klasgenoot een kleuterklas in Ligorio opgestart. Normaal zijn ze nu volop aan het bouwen aan een kleutergebouw. Ik in september terug naar Suriname vertrekken om er een jaar les te gaan geven in de kleuterschool. Ik heb vele vragen in verband met visum enzo, zou je eens een mailtje kunnen sturen ofzo, of een telefoonnummer waar ik jou kan op bereiken? Ik kon jou emailadres niet vinden, dus probeer ik het via deze weg.
    Mijn email is wepsheps@yahoo.com
    Hopelijk hoor ik snel van u!
    Groetjes,
    Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 85139

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: