Bijna de lucht in... - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu Bijna de lucht in... - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Bijna de lucht in...

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

07 December 2008 | Nederland, Hilvarenbeek

Het is bijna zover en ik zie jullie al denken: "Oh, oh, daar komt zijn verantwoorde praatje weer over waarom hij naar India gaat met de bijbehorende geschiedenis en zo.." Daarom heb ik besloten het eens iets anders aan te pakken, om het voor jullie toch vooral smeuïg te houden.
Ik werd geinspireerd door de Indiase keuken. Fantastische gerechten met al die overheerlijke kruiden.
Ik ga je dan ook iets meer vertellen over dit land in de vorm van een recept.

INGREDIENTEN: grote hoeveelheden armen, enkele rijken, een toenemende middenklasse die stilaan meetelt, een bosje godsdiensten, marxisten van de Chinese en de Russische school, Mahatma Gandhi, Nehru, fietsen, een atoombom, een spinnenwiel....
KEUKENGEREI: een vrij goed draaiende democratie, een serieuze kandidaat op de wereldmarkt, religieus fanatisme binnen handbereik, een paar duizend jaar geschiedenis, kolonisatie door de Engelsen.
BEREIDINGSWIJZE: van de prehistorie tot nu. Alle ingredienten grondig verdelen in kasten en onderkasten, laten marineren in een verstikkende hitte, regelmatig laten overstromen en beetje bij beetje het analfabetisme verwijderen, dat voortdurend komt bovendrijven. Nu en dan wat gezinsplanning toevoegen en de verhoudingen van het recept telkens weer wijzigen. Met onregelmatige tussenpozen doen zich gewelddadige opstanden voor (denk aan Mumbai). Weer laten inzakken. Kokendheet opdienen en versieren met enkele maharadja's en heilige koeien.
TIP VAN DE KOK: Waarschuw reisgenoten dat India moeilijk of zelfs onbegrijpelijk kan overkomen. Niet makkelijk te verteren. Maar liefhebbers van verrassingen zullen zeker niet ontgoocheld zijn. Dus echt iets voor mij.

Komende vrijdag ga ik om 9.50u de lucht in. Via Wenen landen we 's nachts in Dehli.

Geniet van de verhalen en de foto's vanuit Dehli en omstreken.

Groet moi

• 09 December 2008 - 15:59

Terri:

Haaj Pieter, lekker recept! 't wordt vast een hele mooie reis, vooral het contrast tussen India en Nepal zal indrukwekkend zijn om te zien. Zorg dat je gave foto's maakt hè!
    Enjoy!!! Groetjes..
    (sta alweer een tijdje in Hooge Mierde aan school trouwens, erg naar m'n zin..op zo'n reis als de jouwe moet ik jammer genoeg nog even wachten..pff, jaloers, hihi)

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006