De wonderen zijn de wereld nog niet uit... - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu De wonderen zijn de wereld nog niet uit... - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van pieter dooren - WaarBenJij.nu

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

12 November 2008 | Nederland, Hilvarenbeek

Er zijn zo van die dingen, waarvan je dacht dat je ze nooit beleven zou. Zo begon het afgelopen september bij mij wat te pruttelen en te rommelen, te grommen en te borrelen van binnen.
Soms valt dat nog wat te onderdrukken, maar zo begin oktober kon ik de verleiding uiteindelijk niet meer weerstaan en ben ik de reisboeken maar weer ingedoken. Dat op zich is nog niet zo'n wonder, want dat gebeurt me wel vaker.
Ik was er trouwens hard aan toe, want tjonge, wat een zeeën hebben we weer moeten overwinnen zeg. Eindelijk was er dan toch dat wonder geschied rondom de Amerikaanse verkiezingen. Na eerst maandenlang elke avond meegetobd te hebben op tv - al of niet live vanuit Washington D.C.- moesten we ons na 4 november meteen weer gaan bezighouden met Joran van der Sloot! Moeten we van die jongen soms nog een wonder verwachten??? Trouwens, wat wijlen prins Bernhard allemaal heeft uitgevoerd met de vrouwen, liegt er ook niet om.
In elk geval besloot ik vrij snel daarna maar mijn eigen wonderen te gaan beproeven, ergens in de 'niet-Westerse wereld'. Weten ze in díe wondere wereld eigenlijk wel hoe wij gebukt gaan onder de Kredietcrisis en weet hún president wél wat voor puppy ze gaan meenemen naar hún 'Witte Huis'? Hebben de presidenten daar dan geen kinderen met allergieën??? Zijn wíj dan hier in onze Westerse wereld weer de enigen die dit soort wereldproblemen elke avond via de tv voor onze kiezen krijgen? Het is mij hoe dan ook een wonder hoe dit allemaal moet worden opgelost.
Daarom leek het mij na al die wonderlijke toestanden weer eens verstandig het eens hogerop te gaan zoeken. En waarom dan niet meteen op 'het dak van de wereld' ? Jawel beste mensen, moi gaat in januari Nepal verblijden met een bezoek.
Eigenlijk was het de bedoeling dit koninkrijk aan te doen met een flinke trekking op die wonderschone berg daar, maar dat durf ik toch niet aan met mijn enigszins geblesseerde knie. Alleen een klein wonder zou kunnen voorkomen dat ik halverwege niet met een olifantenknie moet rondlopen.
Vandaar dat ik - ondanks een jaar training - besloten heb een lichtere versie te nemen. Daardoor blijft er wel tijd over voor een bezoekje aan Noord India. Voorafgaand aan Nepal wil ik daarom in december oa. de Taj Mahal (ook zo'n wereldwonder), Jaipur, Dehli en de Ganges gaan bewonderen.
Die staan natuurlijk ook al lang op mijn lijstje, maar dat dit allemaal in één reis zou samenvallen, had ik 2 maanden geleden nooit verwacht.
Ze zie je maar weer:
...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Nu nog even hopen dat de bomaanslagen helemaal voorbij zijn tegen de tijd dat wij in dat land aankomen.

Groeten moi (Stievie...)


  • 13 November 2008 - 07:13

    Henry:

    Hey pieter, Super zeg, India en Nepal! Welke reis ga je maken. Ga je met Koning Aap?

    Groeten, Henry

  • 26 November 2008 - 18:55

    Terri:

    Klinkt gaaf Pieter!! (keek toevallig even op deze site om te kijken of je nog leeft...Verder alles goed?) groetjes je ex-collegi

  • 27 November 2008 - 16:00

    Moi:

    Hee, leuk een reactie van je te horen. Hoe gaat het verder en wat doe je tegenwoordig zoal?

  • 02 December 2008 - 18:11

    Harrald:

    hey,

    Ik vroeg me af of wij, namens een project van Avans hogeschool (te breda, nederland), vragen konden stellen.

    We zijn bezig met informatie verzamelen om advies te kunnen geven hoe je het beste binnen suriname mensen ver van de stad gelegen zou kunnen bereiken.
    Helaas is het probleem dat we zelf geen budget krijgen vanuit school om hier naar toe te kunnen reizen en het zelf kunnen uitzoeken.

    Nu was mijn vraag of u (of wil je liever jij?) een manier wist om deze dorp(jes)/(en) te bereiken. Namelijk de informatie die her en der staat vastgelegd is zeer miniem om daad werkelijk betrouwbare cijfers te hebben.

    Tevens is mijn e-mail adres als volgt: sharrald@hotmail.com

    Zelf ben ik een student 2e jaars op Avans hogeschool CMD.

    Ik hoop dat alles goed verloopt, en alvast dank voor de informatie die te vinden is hier.

    Met vriendelijke groet,
    harrald

  • 06 December 2008 - 09:52

    Marc:

    Pieter!! Wat een heerlijke plannen weer! Even de gouden tip; eerst India, daarna Nepal. Je zult zien dat je van India de meeste foto's in je fotoboek zul plakken, zo mooi is het. Maarrr het vreet energie. Alles gaat daar 24/7 door. India kent geen rust. Geuren, kleuren, geluiden, smaken, het blijft je overdonderen. Zeker op die Noordelijke route die jij in gedachten hebt.

    Nepal is dan een verademing. Net vakantie ;-). Ik heb zelf erg genoten van een 5-daagse raft tocht. Dagenlang in de middle of nowhere. Apen over de rotsen en de 7000 plussers op de achtergrond in de ondergaande zon. EN wat betreft de wandeling; ik heb ook nog wel zo'n olifanten knie voor je... Maak niet dezelfde fout als ik toen deed; kies een wandeling die berg op gaat, niet berg af. Dat kost je inderdaad een knie.

    Benieuwd naar je ervaringen!!

    Gr Marc

    PS Beide landen zijn prima te bereizen zonder reisorganisatie. Alleen zo relaxed als in Frans Guyana zal het helaas niet meer worden....

  • 06 December 2008 - 16:48

    Moi:

    Hey, leuk dat je reageert. Hoe gaat het daar? Alles goed? Nog nieuwtjes? Met mij gaat het nog niet zo slecht zie je wel. Ben al het nodige aan het inslaan, zoals de Lonely Planets en een i-podje want de vertrekdatum komt al in zicht!!! Heb er veel zin in. Groeten aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 85065

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: