dag der waarheid - Reisverslag uit Teheran, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu dag der waarheid - Reisverslag uit Teheran, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu

dag der waarheid

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

05 Mei 2008 | Iran, Teheran

De plannen zijn de laatste avond voor vertrek om half 12 ietwat gewijzigd. In plaats van te reizen naar Kerman, zijn we uitgeweken naar Esfehan. We hadden immers nog maar een paar dagen om ons visum te verlengen en volgens de Lonely Planet kon dat het best gedaan worden in Esfehan. Bovendien moesten we die stad gezien hebben in geval het visum niet verlengd zou worden. Zodoende de volgende ochtend vertrokken met een luxe bus naar de poeziestad. Alles liep 'van een leie dakkie'. Hotel gezocht wat we in Yazd al gereserveerd hadden. In eerste instantie wisten ze daar weer van niets, maar uiteindelijk was er dan toch een kamer vrij met 4 bedden, voor de prijs van 2 personen. Weer een fantastische kamer voor weinig geld. Ook de stad is geweldig. Veel groen en het een na grootste plein ter wereld is ontzettend indrukwekkend!!! Tjonge, jonge wat een prachtige moskeeen, paleis en bruggen!!!
En zo modern; het is net een Europese mooie stad!! Vandaag was de dag der waarheid; het visum moest verlengd worden. Wij met de taxi naar de plek die we via 'de bijbel' aangereikt kregen. Echter na wat navraag bleek het verhuisd te zijn. Een mannetje van de straat aangehouden die ons vervolgens naar de nieuwe plek heeft gebracht. Achteraf vroeg hij er wel een fors bedrag voor, ondanks hij leraar was. Na alle spullen te hebben ingeleverd en gefouilleerd te zijn ging eindelijk het luikje open. De man bellen naar een vrouw die ons in het Engels kon uitleggen dat het alleen in Teheran kon worden verlengd. Na wat smeekbedes werden we naar de eerste verdieping gestuurd. Zij wilde ons in eerste instantie doorsturen naar de volgende stad waar we naar toe wilde. Maar uiteindelijk werd ons verteld dat we buiten wat formulieren moesten gaan ophalen. Er zat schot in dus. Daarmee moesten we naar weer een ander loket die ons een formuliertje gaf wat we allemaal moesten verzamelen (pasfoto's, kopieen, terugreisticket etc) We moesten wel even bij een bank gaan betalen!!! Gelukkig was er een Koreaan die ons wel even wilde brengen. Na alles verzameld te hebben konden we weer terug naar de ambassade. De vrouw die dit moest afhandelen was al chagrijnig en het werd er niet beter op. Ze liet ons gewoon een uur wachten voordat ze de papieren weer doorstuurde naar de man die toestemming moest geven. Uiteindelijk waren we rond 13.00u klaar. We hebben verlenging tot 19 mei!!! We mogen blijven en we kunnen dus alle plannen die we hadden laten doorgaan. We pakken dus het vliegtuig terug naar Nederland op zondag 18 mei.
Zo zie je maar weer: Alles komt goed. Je moet er voor vechten, maar het komt goed In Sjallah!!!

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006