Verhuisd - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu Verhuisd - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu

Verhuisd

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

06 Mei 2008 | Iran, Shīrāz

Daar zijn we weer met een kort berichtje.
We hebben Esfahan bekeken en met name het plein was enorm indrukwekkend zoals ik de vorige keer al beschreef. Gisteren hebben we voor de hele dag een taxi gehuurd voor een beetje geld en zijn we de bergen in gegaan. In mijn boek stond een mooie foto en lieten ons daar naar toe brengen door de chauffeur. Het bleek nog een heel eind rijden te zijn, maar even na de middag waren we er eindelijk. Daar een paar uren kunnen wandelen. Even lekker weg uit de stad. Geen uitlaatgassen, geen toeterende auto's, geen mensen om je heen die constant vragen hoe je heet en uit welk land je komt. Enfin, onderweg nog verschillende nomadenfamilies gezien, verschillende herders die de geiten even uitlieten. Het was welk weer erg mooi. Helaas mochten we niet overal foto's van maken, want daar zijn de nomaden toch niet zo van gediend. 's Avonds nog wat Nederlanders tegengekomen (van Koning Aap) en samen een waterpijpje gerookt. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om uit te checken en te verhuizen naar Shiraz met de bus. Op zich viel de busrit van 6 uren mee, maar we kregen onderweg pech. We moesten wachten op de volgende bus. Paniek in de tent, want iedereen rende naar de bus en het was niet duidelijk of we wel of niet mee konden. Uiteindelijk konden we mee. We kwamen gesloopt aan met een hoop koppijn. We zaten achterin boven de motorkap en er kwamen ook wat uitlaatgassen mee de bus in. Bovendien stond er een sterke wind die de bus regelmatig heen en weer schudde. Maar wel weer een prachtige natuur.
We zitten nu in Shiraz; de stad van de dichters. We weten nog niet precies wat we morgen gaan doen. Daar moet nog even over vergaderd worden.
Groeten maar weer allemaal en tot de volgende keer.

• 10 Mei 2008 - 08:57

Bas:

ja, ze blijven goed de verhalen!
    Gisteren ben ik van houten naar hilvarenbeek gefietst (100 km op het gewone fietsje)Vandaag feestje bij mijn zus in Oirschot en morgen weer terugfietsen. Dinsdag weer aan het werk. Heel veel plezier de komende tijd!

Groet,
    Bas

• 12 Mei 2008 - 14:44

Suuz:

Klinkt weer goed allemaal!
    Groetjes uit bruisend Buenos Aires

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006