De laatste loodjes... - Reisverslag uit Kermān, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Kermān, Iran van pieter dooren - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

13 Mei 2008 | Iran, Kermān

Ja mensen, daar zijn we weer een keertje. we hebben inmiddels Shiraz verlaten en met een 8 uur durende busrit in Kerman aangekomen. Het wegennet is hier geweldig en met een luxe touringcarbus is dit allemaal goed te doen. Nadat we in Shiraz nog de nodige highlights hadden gezien (bazaar, moskee...) zijn we toch maar naar Kerman gegaan, ondanks ons werd verteld dat dit een gevaarlijke stad zou zijn. Eenmaal hier, valt dat ook wel mee. We voelen ons geen enkel moment bedreigd en de mensen blijven vriendelijk, ook al kunnen ze hier niet veel meer Engels dan "Hello", "which country are you from?" en " goodbye".
Omdat we in Shiraz een erg goedkoop hotel hadden, besloten we het nu maar eens wat luxer aan te pakken. Goede keuze bleek even later, want ik heb gisteren de hele dag diarree gehad. Even een dag alleen de kamer gezien en op theetje en droog brood met rijst. Vandaag zijn we met de taxi naar Rayen en Mahan geweest. In Mahan is nog een oud gedeelte te zien waar de huizen uit modder zijn opgetrokken. Daarna door naar Rayen, waar een mooie moskee is. Helaas stond het weer wel in de steigers. Tja, dat hebben we vaker meegemaakt!!
Morgen willen we nog een oud badhuis bezoeken en wat souvenirs kopen. Donderdag gaan we 2 dagen de woestijn in, waar we de zonsondergang en -opkomst gaan meemaken. Er schijnen prachtige rotsformaties te zijn. De foto's die we vooraf hebben gezien, liegen er niet om in elk geval.
Nou, dat was het weer. We genieten nog van onze laatste dagen hier in dit supervriendelijke land. Zaterdagavond vliegen we vervolgens van Kerman naar Teheran. Dan moeten we nog even van vliegveld wisselen en zondagochtend om 5.15u(!!) vliegen we vervolgens terug naar Nederland.
De groeten weer allemaal.

• 13 Mei 2008 - 17:55

Anita:

Ha Pieter,

Het klinkt weer allemaal goed, behalve je dagje diarree natuurlijk. Hoop dat je nog hele mooie dagen hebt en dat je tocht in de woestijn aan je verwachtingen zal voldoen.

Groetjes en tot in het Nederlandse

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006