psst....laatste berichtje voor ik vertrek!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pieter dooren - WaarBenJij.nu psst....laatste berichtje voor ik vertrek!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pieter dooren - WaarBenJij.nu

psst....laatste berichtje voor ik vertrek!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg pieter

22 November 2006 | Suriname, Paramaribo

Steun School Ligorio
rek.nr. 14.34.30.580 tav PAM van Dooren
e-mail: surinaampje007@hotmail.com

Even de laatste stand van zaken......
Afgelopen weekend ben ik op de fiets naar de Commewijne geweest. Er zijn daar verschillende plantages uit de koloniale tijd. Via Leonsberg met de boot overgestoken naar Nieuw-Amsterdam. Daarna verder gefietst naar Marienburg, waar ik weer een boot genomen heb naar Margaretha. Daarna verder gefietst tussen de plantages door naar Frederiksdorp. Een Nederlandse ex-boer was bijna failliet omdat zijn land regelmatig onderliep. Hij is in Nederland subsidies bij elkaar gaan schrapen en heeft alles geschikt gemaakt voor toerisme. Geweldig mooi geworden. Ik heb daar een nacht geslapen in een huisje. Daar ook Zwitsersen ontmoet. Heel interessant.
Nog doorgefietst naar Kronenburg. Ook weer een plantage. De volgende dag doorgefietst naar Spieringshoek; de laatste plantage. Prachtige omgeving. Ook gebuurt met de eigenares. De eigenaar heeft in Nederland gestudeerd. Zij hebben de plantage van 750ha overgekocht van een Belg die inmiddels vet over de 90 is. Zij doen nu aan sinaasappelbouw en veeteelt.
Daarna weer terug via Alkmaar- Tamanredjo - Meerzorg naar Parmaribo via 'de brug'. Achteraf geluk gehad, want was ik de politie tegengekomen, had ik een vette bekeuring gekregen.
De collega's uit het binnenland zijn daarna nog op bezoek geweest. Helemaal vereerd dat ze waren uitgenodigd. Ze kwamen met 8en!!!
We vertrekken woensdagochtend de 22e weer!!
Snel nog inkopen gedaan; voor 2 maanden voedsel en spullen voor de school gekocht. Ook een aanvraag ingediend voor verbetering van de school. Inmiddels al heel wat geld opgehaald. Ik heb in verschillende hostels potjes staan waar men geld kan doneren. Heb je nog niets geschonken en voel je je schuldig?? Doneer door een reisje Paramaribo te boeken!!Kun je het zelf in het potje komen stoppen!! Als dat teveel moeite is kan het via rek.nr.143430580 tav PAM van Dooren. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ga nu nog wat op een terras de sociale contacten bijstellen.
Voor nu nog veel kijkplezier met de foto's en de groeten aan iedereen die het horen wil.
Tot rond de kerstdagen!!!!

• 22 November 2006 - 22:31

Maria K.:

Hoi Pieter,
    veel plezier en werk hard in het binnenland. Lees je mail ook nog eens voordat je gaat.

• 22 November 2006 - 22:51

Maria K.:

Nog een mailtje. Kun je bij de foto's zetten wat het is? Graag veel foto's Pieter. Ook van je huisje, je klas en het uitzicht dat je hebt, zodra je dit kunt.

• 23 November 2006 - 20:00

Bas Jansen :

je weet wel dat lieve kindje.

Hoe ist er mee alles goed

• 24 November 2006 - 20:11

Anita:

Hey Pieter,
    Super om te lezen hoe het je vergaat. Ben heel blij dat je zo goed bent opgevangen/geaccepteerd door de locals. Mooie foto's, weet dat je zelf niet graag op foto's staat. Maar zou misschien toch leuk zijn als je een foto met jou erop laat maken. Groetjes.

• 20 December 2006 - 16:58

Moi:

He Bas. Natuurlijk weet ik wie je bent. Echt gaaf dat je reageert!!Ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat. Groeten thuis en binnenkort ook foto's van de school hierzo.!!!

• 20 December 2006 - 17:03

Moi:

Hoi Maria. Zoals je weet betekent veel foto's, veel geld betalen!!Ik word tot op heden niet gesponsord, maar misschien is dit een tip. Binnenkort deze foto's eraf en nieuwe van school e.o. erop. Het duurt echter heeeeeeeeeel lang voor er 10 foto's geplaatst zijn. Het gaat hier allemaal wat langzamer
    Komt er wel aan een dezer dagen. Groeten

pieter

Inmiddels ben ik al weer geruime tijd full-time aan het vervangen op BS Berkeloo te Berkel-Enschot. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en wellicht tot later. pieter van dooren tel : 06 - 11.64.79.45 e-mail: surinaampje007@gmail.com pvdooren@caiway.nl site : www.ligorio.nl www.pietervandooren.waarbenjij.nu NOG EVEN DIT. KINDEREN JUNGLE SURINAME STEUNEN? DIT KAN OP MEERDERE MANIEREN: 1. DOOR (oudere)ONTWIKKELINGSMATERIALEN TE SCHENKEN. 2. DOOR KINDEREN FINANCIEEL TE STEUNEN, ZODAT HIJ/ZIJ IN DE STAD VERVOLGONDERWIJS KAN VOLGEN!!! KENNIS IS TOEKOMST!!! Neem gerust contact met me op!!!

Actief sinds 20 Juni 2006